Jangan langgar hukum asas keharmonian negara - Ayob Khan

 Kalau takut jangan jadi pegawai polis' - Ayob Khan

 

SHAH ALAM - Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyifatkan tindakan beberapa pihak memainkan isu sensitif melibatkan 3R (agama, kaum, raja) di negara ini sebagai tidak bertanggungjawab.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, pihaknya tidak akan sesekali bertolak ansur terhadap sebarang elemen berkaitan pelanggaran hukum melibatkan asas keharmonian di negara ini.

"Sesiapa sahaja di negara ini yang didapati cuba mencetuskan kekacauan dengan menimbulkan sentimen perkauman akan diambil tindakan.

"Dalam konteks undang-undang, pendirian saya sama seperti dahulu, kalau ada kesalahan atau pelanggaran, kita sama sekali tidak berkompromi," katanya.

Beliau berkata demikian ketika sesi temu mesra Seminar Pembangunan Modal Insan dan Sahsiah Diri di bawah Program Permuafakatan PDRM bersama Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) serta Institut Pengajian Tinggi awam dan Swasta Selangor di Pusat Konvensyen Ideal (IDCC) Shah Alam di sini pada Rabu.

Hadir sama, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail; Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain dan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari.

Sumber: Sinar Harian

Comments

Popular posts from this blog

TABUNG HAJI DEDAH MODUS OPERANDI TERBARU SCAMMER MENGGUNAKAN NAMA TABUNG HAJI

Kerajaan sedia perinci kenaikan gaji penjawat awam

Sanusi dedah kronologi isu kontrak beras 100 juta